Hlučné reklamy na YouTube alebo Netflixe? Kalifornia sprísňuje podmienky
Pamätáte si ešte zákon, ktorý zakazoval zvyšovanie hlasitosti reklám na Slovensku?
A teraz si spomeňte na TV reklamu, ktorú ste naposledy videla. Naozaj bola nastavená na rovnakej hlasitosti ako reláciu, ktorú ste pozerali? Ani omylom. Teraz sa niečo podobné chystá v Kalifornii pre streamovacie služby. Do toho spadnú Netflix alebo YouTube, ale dá sa predpokladať, že aj tu sa vynájdu tak, ako na Slovensku.
Nový zákon, ktorý podpísal guvernér Kalifornie, Gavin Newsom, bude platiť od 1. júla 2026. Zakáže poskytovateľom streamovacích služieb manipulovať s hlasitosťou reklám. Tá sa po novom nesmie líšiť od hlasitosti predtým prehrávaného obsahu. Nielen vyššie dve menované služby ale aj Hulu, SkyShowtime, HBO či iné budú musieť tieto úpravy zobrať na vedomie a zaviesť do praxe.
Senátor Thomas Umberg sa vyjadril, že „tento návrh zákona bol inšpirovaný malou Samanthou a každým vyčerpaným rodičom, ktorý konečne uspal dieťa, len aby to celé zmarila dunivá reklama.“
Toto nie je úplná novinka a zákon nadväzuje na federálny CALM Act z roku 2010, ktorý doteraz platiť pre televízne vysielanie. Streamingovým službám sa tomu doteraz podarilo vyhýbať.
Dá sa predpokladať, že podobný zákon sa zavedie aj do iných krajín US, no nič nie je isté. Reklamný biznis je obrovský a obrovsky dôležitý. Vedia o tom poskytovatelia filmových služieb, ktorí sa roky pýšili obsahom bez reklám. To stále robia, no musíte si priplatiť viac. V základných platených programoch sú reklamy za výhodnejšiu cenu, no už to narúša paradigmu plateného streamovania bez reklám.
Zdroj: BGR
Prečítajte si aj:
Podobné články
Netflix rozširuje ponuku hier, ale nie pre všetky krajiny
Najlepšie seriály na Netflixe (46. týždeň)
Najlepšie filmy na Netflixe (46. týždeň)
Najlepšie seriály na Netflixe (45. týždeň)
Najlepšie filmy na Netflixe (45. týždeň)
Najlepšie seriály na Netflixe (44. týždeň)